dijous, 22 de novembre del 2007

No m'interessa el Congo


Per tenir el dia al dia he començat la meva ronda informativa amb el diari La Vanguardia. Els titulars ajuden a tenir una primera impressió dels fets noticiables del dia. Una vegada l’obres, les noticies es van desgranant amb títols i subtítols. Quan un d’aquests t’interessa, t’atures a llegir el text. De vegades una bona fotografia pot ajudar a donar-li una llambregada.

Conforme avanço vaig fent petites observacions i anàlisis d’allò que m'interessa. A la pàgina 20 i escaig, banda dreta (que són aquells fulls que el lector i presta més atenció i on els anuncis són més cars) ensopego amb un anunci d’un cotxe del qual jo no me’n podré fer, doncs les meves possibilitats crematístiques no m’ho permeten. Lleument alço la mirada cap a la columna d’opinió “El mirón perplejo” de l'Angel Expósito. El títol no em crida en especial l’ atenció, “Miles de fístulas grado 3 en Congo” i penso “el que no passi al Congo, una fístula és un mal menor per aquella pobra gent”. Conforme començo llegir m’adono que la noticia és molt més important del que em pensava. És una noticia escruixidora, colpidora i que no em deixa indiferent. Una noticia que passa desapercebuda per molt mitjans de comunicació i molts segurament ni s’han dignat a publicar-la.

Aquest explica com les dones congoleses son violades i vexades de forma reiterada i continuada. Un país on tothom viola i, sinó ho fas, et peguen un tret, tal com li va passar a un fill quan li van dir que violes la seva mare. Però com diu el Sr. Exposito a nosaltres això no ens importa, preferim girar-nos, fer una ½ hora de rellotge i obviar allò que ens ve de lluny. Ojos que no ven corazon que no siente.

Giro full encara amb el trasbalsament i perplexitat (com el mirón del columnista) de la noticia i un anunci em convida a gaudir d'un “especial puentes y fines de semana”. Qui sap, potser ho faré! Al cap i a la fi, a qui interessa el Congo!